אפיון ועיצוב אפליקציה מורכבת לייעוץ רפואי אישי מבוסס בינה מלאכותית
קבוצת אייקרבוניקס היא תאגיד בבעלות רב לאומית עם מוקדי פיתוח ונוכחות בארה"ב, סין וישראל. עסקי החברה ממוקדים במוצרים ושירותים בתחום הבריאות והרווחה האישית, תוך התבססות על Ai ולמידת מכונה בעזרתם ניתן למדוד דיגיטלית את המאפיינים הספציפיים של כל אדם (ה׳אני הדיגיטלי׳) ולאפשר קבלת החלטות מושכלת יותר וטיפולים מותאמים אישית. אפליקציית MeumMe פותחה כחלק אינטגרלי מהחזון הדיגיטלי של החברה ומהותה ניטור התנהלות חולים על מנת לקבל ייעוץ אישי מבוסס בינה מלאכותית לשיפור בריאותם ואיכות חייהם.
אפליקציית MeumMe פותחה כחלק אינטגרלי מהחזון הדיגיטלי של תאגיד אייקרבוניקס. מהותה ניטור חיי היום יום של חולים תחת השגחה רפואית הכולל את צריכת המזון, פעילות גופנית, צריכת תרופות והרגשה כללית על מנת לקבל ייעוץ אישי מבוסס בינה מלאכותית לשיפור בריאותם ואיכות חייהם.
בניגוד לאפליקציות המנטרות התנהלות משתמשים על ידי מכשירים חכמים ומוגבלות בשל כך לסוג דאטה הניתן לאיסוף על ידי חיישנים, אפליקציית MeumMe אוספת נתונים איכותיים כגון צריכת תרופות, סוגי מזון ורשמים סובייקטיביים במהלך היום יום. בשל כך היא זקוקה לעדכון שוטף מצד המטופל על ידי הקלדה ידנית, העלאת תמונה או באמצעות דיבור. מאמצי הפיתוח הביאו לתוצאות משביעות רצון בהבנת טקסט, דיבור ותמונה, אך נתקלו בקשיים גדולים ברתימת החולים לשתף פעולה ולהזין את הנתונים הדרושים באופן שוטף ורציף.
האתגר
אפיון ועיצוב חווית משתמש לאפליקציה מורכבת בעלת קושי מובנה ברתימת משתמשים לשיתוף פעולה
על מנת להפיק את המירב מהאפליקציה, על המטופל להזין באופן שוטף ורציף את כלל צריכת המזון, הפעילות הגופנית, התרופות שלקח, מדדי בדיקות דם והרגשה כללית במהלך היום. לרבים מן המטופלים השימוש באפליקציה היה לנטל, ואחוז ההשלמה של העדכונים לאורך זמן היה נמוך מאוד.
הפתרון
יצירת עוזרת אישית (בוט) ידידותית המהווה את הפנים האנושיים של האפליקציה - מעודדת יצירת עדכונים ומעניקה עצות במסגרת ממשק משתמש המקל בצורה משמעותית על התפעול השוטף
אחת התובנות הראשונות היתה הצורך ביצירת פנים אנושיים לאפליקציה. האפליקציה הקיימת עבדה בצורה טובה מבחינה טכנולוגית, אך הרגישה מנוכרת ולא מזמינה לתפעול. מעבר לכך, אחת מנקודות הכשל העיקריות של הממשק המקורי היתה הדרך בה הוא מתמודד עם זיהוי שגוי, או חוסר זיהוי, של פריט שהוזן על ידי המשתמש. העוזרת האישית משמשת לא רק כמתווכת ידידותית בין המשתמש למערכת, אלא גם מסייעת בזיהוי פריטים שהמערכת כשלה מלזהות, או זיהתה בצורה לא נכונה.
שלב UX
פיתחנו אפיון מבוסס wireframes מעוצבים עבור כל עשרות זרימות השימוש
שלב העיצוב מתחיל אצלנו בשלב האפיון. יצרנו Wireframes ברמת גימור גבוהה המדגימים לא רק את מכלול הפונקציות וזרימות השימוש, אלא גם את הגישה העיצובית. גישה זו מקלה ומייעלת את תהליך העבודה כי הקפיצה משלב ה UX בשחור לבן אל סביבה מעוצבת וצבעונית בשלב UI היא מיידית וישירה. עבור MeumMe המשכנו את תצורת הכרטיסיות הקיימת, אך אפיינו אותה מחדש לכלל תצורת פעולה יעילה יותר, שיחד עם העוזרת האישית החדשה הפכה את השימוש באפליקציה לזורם וקל יותר לתפעול.
שלב UI
עיצבנו את המערכת בסגנון רך אך מקצועי, עם סקלת צבעים עשירה
עיצוב האפליקציה התבסס על נקיון צורני וסקלת צבעים עשירה ליצירת מראה מקצועי, אך ידידותי ואנושי. שימוש באזורים לבנים תרם לתחושת אוויריריות, ופונטים גדולים ליצירת היררכיית מידע נכונה